Nowa oferta jest dostępna we wszystkich krajach w regionie CEE, w których działa ABC Data. Produkty pojawiły się już na platformie InterLink. Poszerzając asortyment spółka liczy na pozyskanie nowych klientów.

– W przyjętej na najbliższe lata strategii założyliśmy nie tylko rozszerzanie oferty o nowe kategorie, ale też przyjęliśmy konkretne cele dotyczące zwiększenia liczby obsługiwanych klientów. Do końca 2018 roku planujemy wzrost z 8 do 10,5 tysięcy klientów w Polsce, w Rumunii z 600 do 1 tys., na rynku węgierskim z 500 do 2 tys., w Czechach i na Słowacji z 3 do 4,5 tys., a w krajach bałtyckich z 1 do 1,7 tys. Naszym zdaniem obecne poszerzenie oferty produktowej pozwoli nam zrealizować już 20 proc. zakładanego w tym względzie trzyletniego planu – mówi prezes Ilona Weiss.

– Poszerzenie oferty o artykuły szkolne i papiernicze oraz zabawki znacząco zwiększa potencjał wzrostu sprzedaży – dodaje Andrzej Kuźniak, wiceprezes ABC Daty. Szacuje wielkość rynku akcesoriów biurowych w Polsce na ok. 4 mld zł, natomiast zabawek na ok 9 mld zł. – Te ostatnie mają duży potencjal sprzedażowy. Tylko w 2014 r. rynek zabawek wzrósł w Polsce o 8 proc. Wszelkie prognozy wskazują, że rok 2015 zakończy się wzrostem w tej branży na poziomie 4-5 proc. – zaznacza wiceszef spółki.

Główną domeną działalności ABC Daty pozostaje dystrybucja sprzętu IT i dostarczanie usług w tym obszarze. Model biznesowy spółki nie ulega zmianom i nadal będzie się koncentrować na sektorze B2B. Zgodnie z przyjętą na najbliższe lata strategią firma ABC Data planuje wprowadzać nowe produkty IT oraz rozwijać dział Value+, oferujący zaawansowane produkty i usługi. Planuje także zwiększenie oferty produktów mobilnych, przede wszystkim smartfonów, a także nowych kategorii smart home, smart fit, smart med.