Przewidywany wynik oznacza wzrost odpowiednio o 30,7 proc. i 36,4 proc. w porównaniu z 2012 r. W odniesieniu do poprzedniej prognozy na 2013 r., zaprezentowanej w maju br., przychody podniesiono o 15,7 proc., a EBITDA – o 13,4 proc.

Według ABC Daty wzrost zostanie osiągnięty głównie dzięki coraz większej sprzedaży za granicą, ale w Polsce wyniki również mają się poprawiać.

– Nasza strategia, zakładająca m.in. silną ekspansję zagraniczną i koncentrację na rozwoju sprzedaży najbardziej rentownych grup produktowych, przynosi bardzo dobre efekty – mówi Norbert Biedrzycki, prezes ABC Daty.

Spółka informuje, że szybki rozwój jest efektem m.in. poszerzania obecnych kanałów sprzedaży oraz wykorzystania mechanizmu logistycznego. Dystrybutor optymalizuje portfolio produktów i koncentruje się na marży. Prognoza uwzględnia bilans I połowy 2013 r., który ABC Data zakończyła dużymi wzrostami: przychody zwiększyły się o 46 proc. rok do roku (do 2,2 mld zł), EBITDA o 50 proc. (do 31,7 mln zł), a zysk netto po wyłączeniu wpływu zdarzeń jednorazowych – o 73 proc. (do 20,2 mln zł).