ABC Data obniżyła prognozę na 2014 rok
W trzech pierwszych kwartałach 2014 r. grupa ABC Data wypracowała 3,935 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 15,8 proc. rok do roku. Zysk netto skurczył się jednak o blisko 50 proc. Prognoza wyników w br. została skorygowana w dół.
W kwartałach I-III br. zysk netto grupy ABC Data zamknął się w kwocie 20 mln zł wobec 39,5 mln zł rok wcześniej. Z kolei w III kw. br. zysk netto wyniósł bez mała 2 mln zł wobec 14,2 mln zł w III kw. ub.r. (spadek o 86,2 proc.).
Jednocześnie ABC Data informuje, że zysk netto spółki dominującej w kwartałach I-III 2014 r. wyniósł 32,3 mln zł (przy przychodach 3,656 mld zł), co oznacza wzrost o 28,7 proc. rok do roku. W III kw. br. jednostkowy zysk netto był jednak mniejszy o ponad połowę niż w analogicznym okresie ub.r. (3,5 mln zł wobec 8 mln zł).
– Istotny wpływ na wyniki w trzecim kwartale miały wydarzenia o charakterze jednorazowym. Zawiązaliśmy dwie istotne rezerwy: jedną na trudnościągalne należności, i drugą, związaną ze stanami magazynowymi. Nawet po ich uwzględnieniu nasz najważniejszy parametr – zysk netto z którego płacimy co roku wszystkim akcjonariuszom dywidendę wzrósł o ponad 28 proc. – wyjaśnia Norbert Biedrzycki, prezes ABC Daty.
Według spółki zysk EBITDA bez uwzględnienia zdarzeń jednorazowych wyniósł po trzech pierwszych kwartałach 2014 r. 55,9 mln zł i był o 4,6 mln zł wyższy niż rok wcześniej (po uwzględnieniu zdarzeń jednorazowych zysk EBITDA wyniósł 43,2 mln zł).
Spółka skorygowała w dół prognozę wyników finansowych na 2014 r. Nowa prognoza, uwzględniająca wyniki w trzech pierwszych kwartałach oraz zdarzenia jednorazowe zakłada, że grupa ABC Data wypracuje w 2014 r. 5,5423 mld zł przychodów i 74,8 mln zł zysku EBITDA. Poprzednio przewidywano w całym br. 5,763 mld zł przychodów i 92,1 mln zł zysku EBIDTA.
Podobne aktualności
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.
Połączenie Also i Roseville sfinalizowane
Also Polska ostatecznie połączyło się ze spółką, która jest następcą ABC Daty.