ABC Data na kursie ekspansji w CEE
Dystrybutor zamierza rozwijać się w regionie Europy Środkowej i Wschodniej.
"Ekspansja w regionie jest kolejnym etapem naszego rozwoju" – mówi Andrzej Kuźniak, wiceprezes ABC Daty, dla ISBnews.tv. Wyjaśnia, że Polska jest już dojrzałym rynkiem z silnymi graczami. Jednak w innych krajach CEE pozostaje przestrzeń do wzrostów, zaś ABC Data jest bardzo dużym konkurentem wobec lokalnych firm. Podaje przykład Rumunii – drugiego po Polsce największego rynku regionu – gdzie wzrost sprzedaży ABC Daty w lutym br. wyniósł 43 proc. "Obserwujemy, które kraje regionu są najbardziej obiecujące pod względem dynamiki" – dodaje wiceprezes w ISBnews.tv.
W III kw. 2017 r. grupa ABC Data największe wzrosty przychodów osiągnęła na Węgrzech (+11 proc. rok do roku), na Litwie (+7 proc.) oraz w Rumunii (+6 proc.). Do ekspansji zagranicznej skłania dystrybutora także wyższa niż średnia na rynku marżowość w regionie. Grupa informuje o sukcesywnym rozwoju kanału sprzedaży w krajach CEE.
Podobne aktualności
Zlot twórców InterLinka
Dokładnie 20 lat temu napisałem artykuł zatytułowany „Sprzedaż beznamiętna”, w którym opisałem ówczesny rynek systemów do dystrybucji on-line. Królem naszej polskiej „wioski” był wtedy, a jakże, InterLink. Fenomen tego systemu polegał jednak na tym, że był także królem znacznie większej wioski - tej globalnej.
Połączenie Also i Roseville sfinalizowane
Also Polska ostatecznie połączyło się ze spółką, która jest następcą ABC Daty.