Value +
jest działem ABC Daty, który obejmuje zaawansowane technicznie produkty z
oferty dystrybutora.  Wydzielono go przed
rokiem, specjalnie po to, aby pomagać partnerom w sprzedaży rozwiązań. Komórka
ma oferować resellerom nie tylko pomoc handlową, ale także techniczną,
szkoleniową, wsparcie przed- i posprzedażne. ABC Data zamierza wzmacniać
wsparcie inżynierskie oferowane w ramach Value +.

Partnerzy chcą się szkolić

Podczas
cyklu konferencji omówiono nowości w ofercie Value + (na przykład rozwiązania
QNAP-a, rozwinięte portfolio produktowe Colorovo, oprogramowanie White Canyon
do usuwania danych z dysków). Prelekcje dotyczyły także urządzeń, które,
zdaniem organizatorów, mają duży potencjał sprzedażowy i pomogą partnerom w
uzyskaniu wysokich marży. Dystrybutor wybrał  rozwiązania z oferty Della,
Cisco, Eatona, Microsoftu.

Partnerzy chcą się szkolić, potrzebna im jest wiedza o rozwiązaniach i
muszą mieć dostęp do specjalistów, aby konsultować z nimi swoje projekty

mówi Grzegorz Naja, dyrektor sprzedaży i marketingu Value+.
Chcemy
im to zapewnić.
Manager podkreśla, że działania realizowane w ramach Value
+ skierowane są przede wszystkim do
małych i średnich firm. – Na razie
najwięcej organizowanych przez nas szkoleń dotyczy urządzeń Cisco
– mówi
Naja. – Ale wkrótce dojdą następne.

 

Office 365: świadomość musi być wyższa

Skąd taki, a nie inny dobór
produktów na roadshow? – Generalnie
chcieliśmy poruszyć temat sieciówki, serwerów, security i zaprezentować
możliwości biznesowe związane z Office 365
– mówi Grzegorz Naja. Bieżąca
znajomość tych grup produktowych pozwala partnerom na stworzenie ciekawej, a co
ważne wysokomarżowej oferty dla klientów końcowych. – Na przykład zależy nam,  aby
partnerzy bardziej zaangażowali się w sprzedaż Office’a 365
– mówi Naja. – Mimo usilnych starań Microsoftu na razie to
zaangażowanie pozostawia wiele do życzenia. Nadal trzeba partnerom uświadamiać,
że dzięki Office’owi 365 można zarobić dodatkowo na usługach wdrożenioych – i
to duże sumy

 

Znaczenie słów managera Value + wzrasta w kontekście wypowiedzi Clinta
Pattersona, rzecznika grupy Office w Microsofcie, który przekazał na swoim
blogu informację, że w ciągu dziesięciolecia firma prawdopodobnie zrezygnuje z
wydawania nowych instalacyjnych wersji Office‘a i pakiet będzie dostarczany
tylko jako usługa.


Każdy będzie chciał NAS-a

Stosunkowo nowymi produktami
w ofercie Value + są serwery NAS marki QNAP. Dystrybutor sprzedaje je od
grudnia zeszłego roku. – To marka bardzo
silna w rozwiązaniach dla domu i MSP
– mówi Naja. – Będzie je kupował nawet zwykły Kowalski, który chce przechowywać swoje
zdjęcia i inne zasoby cyfrowe w bezpiecznym miejscu.
Od dwóch, trzech lat
funkcjonalność NAS-ów stale się zwiększa, chociażby dzięki coraz szerszej
ofercie przeważnie darmowych aplikacji. Za pośrednictwem NAS-ów można też
sprawować kontrolę nad kontentem systemów Digital Signage i nagrywać obraz
rejestrowany przez kamery monitorujące. – Warte
podkreślenia jest również to, że producent ambitnie wkracza w segment Enterprise

– dodaje zarządzający Value +.   

 

Za mocną stronę oferty Value
+ ABC Data uważa obecność oprogramowania White Canyon (od maja bieżącego roku).
Z wypowiedzi przedstawicieli dystrybutora wynika, że to niszowe rozwiązanie do
trwałego usuwania danych z dysków (bez konieczności ich niszczenia) nie ma
konkurencji na naszym rynku ze względu na certyfikaty, które posiada. – W planach mamy webinaria związane z White
Canyonem i inwestycje w marketingowe wsparcie dla produktu
 – mówi Grzegorz Naja.

 

Colorovo maluje przyszłość

Majowy roadshow był również
doskonałą okazją do tego, aby przekazać partnerom informacje o rozwijającej się
ofercie produktów marki własnej ABC Daty – Colorovo. Najnowszymi urządzeniami w
Colorovo są tablety – pierwszy został wprowadzony do oferty pod koniec zeszłego
roku. ABC Data nastawia się na rozwój linii tych urządzeń. Obecnie tworzą ją
cztery modele – w tym najnowszy tablet, na którym można odtwarzać i oglądać
filmy 3D bez potrzeby zakładania specjalnych okularów.

 

Do lipca, najpóźniej
sierpnia  Colorovo będzie oferować siedem
modeli tabletów. Producent kładzie nacisk na obecność w nich modemu 3G i GPS-a.
Urządzenia działają pod kontrolą systemu Android. –  Pracujemy nad tym, żeby dostarczyć tablety
z Windowsem i układami Intela w środku, ale to jeszcze przyszłość
– mówi Maciej
Michalski, Sales Manager Colorovo. – Według naszego rozeznania odbiorcy
szukają coraz mocniejszych i wielofunkcyjnych urządzeń 7 i 10-calowych.

 

Nowością w Colorovo są Power
Banki. Trend mobilny ma sprzyjać ich sprzedaży. Wprowadzono też linię toreb do
notebooków i pokrowców na tablety.

 

 Patronem medialnym roadshow był CRN Polska.


Tablety, nie
smartfony

 

CRN Polska rozmawia z
Maciejem Michalskim, menedżerem ds. sprzedaży produktów Colorovo

 

Colorovo rozwija
ofertę tabletów, tymczasem resellerzy narzekają na awaryjność B-brandowych
urządzeń tego typu i problemy z ich serwisem.

 

To jest właśnie jedno z pól, na którym produkty Colorovo
mają się wyróżniać spośród innych marek. Producentów przerosła wielkość
sprzedaży i nie są w stanie zagwarantować dobrze działającego serwisu. Klienci
nie mogą długo czekać na naprawę s sprzętu, gdyż ich zaufanie do marki maleje.
Resellerzy, którzy są częścią łańcucha sprzedaży, również nie są zadowoleni.
Colorovo początkowo realizowało naprawy przez RMA  ABC Daty, ale obecnie robimy to przez firmę zewnętrzną.
Ukłonem w stronę klientów jest także gwarancja doo-to-door.

 

Ze względu na popyt
na tablety, znaczącym kanałem sprzedaży stają się tanie sieciówki, nawet
Biedronka. Czy Colorovo również zamierza sprzedawać w ten sposób?

 

Zależy nam na jakości produktu. W tanich sieciach wartość
produktu jest obniżona kosztem jakości. Nie ukrywam, że liczba produktów
sprzedawanych w tym kanale jest niezwykle obiecująca, ale pamiętamy o tym, że
nie można ceny obniżać w nieskończoność, bo nikomu to nie wyjdzie na dobre.

 

Jak nie wejść małym
sklepom IT w paradę, sprzedając również – dajmy na to – przez Media Markt?

 

Obecność naszych produktów na przykład w MediaMarkcie
podnosi rozpoznawalność marki, a nasi resellerzy mogą sprzedawać i sprzedają
przede wszystkim droższe urządzenia, zarówno w sprzedaży sklepowej jak i przez
Internet. Zarówno sklepy wielkopowierzchniowe jak i resellerzy mają u nas
zbliżone ceny, więc partnerzy nie tracą.

 

Skupiacie się na
tabletach, co ze smartfonami?

 

Na razie nie rozważamy ich wprowadzenia. Ten segment nie
jest jeszcze wystarczająco atrakcyjny. Awaryjność tych urządzeń jest ciągle
zbyt wysoka.

W najbliższym czasie skupimy się na wzmocnieniu portfolio
tabletów z funkcjami wyświetlania materiałów filmowych 3D, modemami 3G i GPS.