AB zmienia rok obrotowy
Będzie zaczynał się od 1 października - zdecydowało walne zgromadzenie.
Najbliższy rok obrotowy AB, 2022/2023, zostanie wyjątkowo wydłużony do 15 miesięcy (5 kwartałów).
Rok obrotowy i podatkowy AB będzie rozpoczynał w dniu 1 października, a kończył 30 września kolejnego roku kalendarzowego – uchwałę w tej sprawie podjęło walne zgromadzenie akcjonariuszy.
Obecnie rok obrotowy wrocławskiej spółki zaczyna się 1 lipca, a kończy 30 czerwca następnego roku kalendarzowego.
W związku ze zmianą najbliższy rok obrotowy AB, czyli 2022/23, zostanie wydłużony o jeden kwartał. Rozpocznie się 1 lipca 2022 r., natomiast zakończy się 30 września 2023 r. Zatem potrwa 15 miesięcy.
Tym samym pierwszy rok obrotowy i podatkowy spółki zgodnie z podjętą uchwałą rozpocznie się 1 października 2023 r. i zakończy się 30 września 2024 r. Czyli będzie to rok 2023/24.
Zmiany w premii dla zarządu
W związku z tym, że kolejny rok obrotowy (2022/23) potrwa 5 kwartałów, uregulowano zasady wypłaty zarządowi spółki premii rocznej za ten okres.
Otóż według uchwały walnego premia roczna każdego członka zarządu za rok 2022/23 wynosi 39 proc. jego wynagrodzenia zasadniczego należnego za okres od 1 lipca 2022 r. do 30 września 2023 r. Będzie wypłacana kwartalnie w oparciu o wykonanie budżetowanego zysku grupy kapitałowej AB, narastająco, jeżeli wykonany zysk wynosi co najmniej 60 proc. zysku budżetowanego.
13 mld zł sprzedaży w poprzednim roku
W roku finansowym 2020/2021 (1 lipca 2020 r. – 30 czerwca 2021 r.) grupa AB miała 13 mld zł przychodów (+28 proc. r/r) i 123,7 mln zł zysku netto (+86 proc.).
W roku kalendarzowym 2021 grupa AB osiągnęła 13,45 mld zł przychodów (+13 proc. r/r) oraz 142,1 mln zł zysku netto (+42 proc.).
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.