AB zarabia coraz więcej
Dystrybutor poszerzył ofertę produktów sieciowych, pamięci masowych i serwerów. W efekcie sprzedaż do integratorów w ciągu roku zwiększyła się o 150 procent.
AB poinformowało, iż w okresie od stycznia od maja spółka odnotowała ponad 150-procentowy wzrost sprzedaży do integratorów w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Zdaniem Andrzeja Przybyło, prezesa zarządu AB, dobry wynik jest efektem dywersyfikacji portfolio produktów i poszukiwania segmentów rynku charakteryzujących się wyższymi marżami. W zeszłym roku dystrybutor zwiększył aktywność w segmencie rozwiązań korporacyjnych, powołując dział Enterprise Business Group, a w jego ramach Centrum Kompetencyjne – ośrodek szkoleniowy dla partnerów handlowych. W drugiej połowie 2010 roku AB we współpracy z producentami zaplanowało 30 szkoleń dla 500 resellerów. W ostatnim czasie spółka rozszerzyła swoją ofertę m.in. o produkty sieciowe, rozwiązania z zakresu telefonii IP, pamięci masowe i serwery. Zbigniew Mądry, dyrektor handlowy i członek zarządu AB przyznaje jednak, że w pierwszym półroczu 2010 r. nie odnotowano wyraźnego ożywienia w segmencie rozwiązań korporacyjnych.
Podobne aktualności
Rynek integratorów systemów osiągnie wartość 40 mld dol.
Zwłaszcza jedna branża nie poskąpi środków na usługi integratorów. Są jednak problemy, które hamują rozwój rynku.
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.