AB wdrożyło system ekologicznego zarządzania
Dystrybutor wdrożył EMAS - unijny System Ekozarządzania i Audytu. Jest pierwszą polską firmą z branży IT, która zdecydowała się na ten krok.
EMAS (Eco-Management and Audit Scheme) firmy mogą wdrażać dobrowolnie. Uczestnictwo w systemie oznacza przestrzeganie wyższych standardów ochrony środowiska niż w przypadku normy ISO 14001. AB zobowiązało się tym samym do takiego zarządzania procesami w organizacji, aby minimalizować ich niekorzystny wpływ na otoczenie oraz do oceny i doskonalenia swojej działalności środowiskowej. Wdrożono Zintegrowany System Zarządzania zgodny z normami ISO 9001, ISO 14001 oraz EMAS, który objął wszystkie procesy i działy przedsiębiorstwa, począwszy od pierwszego kontaktu z klientem, a kończąc na gospodarce odpadami.
– Sprawny system zarządzania środowiskowego optymalizuje koszty naszej działalności, przyczynia się do rozwoju firmy i wzrostu jej konkurencyjności – mówi Zbigniew Mądry, członek zarządu i Dyrektor Handlowy AB.
Firmy zarejestrowane w EMAS są zobowiązane do informowania o efektach swojej działalności proekologicznej, poprzez publikację niezależnie zweryfikowanej deklaracji środowiskowej. Deklaracja AB za 2011 r. jest już dostępna na stronie internetowej dystrybutora.
AB według własnej informacji jest pierwszą polską firmą z branży IT, która wdrożyła EMAS.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.