AB sprzedaje programy Microsoftu w chmurze
AB zostało dystrybutorem oprogramowania Microsoftu dostępnego w chmurze w formie subskrypcji. Partnerzy wrocławskiej firmy mogą oferować takie rozwiązania swoim klientom.
Grupa AB została wybrana przez Microsoft do dystrybucji usług subskrypcyjnych na terenie Polski, Czech i Słowacji. Nowy model kontraktu Cloud Solutions Provider zakłada sprzedaż usług chmurowych Microsoftu do klienta końcowego poprzez resellerów. Partnerzy AB mogą w tym celu korzystać ze zautomatyzowanej platformy online udostępnionej przez dystrybutora. Dokonuje także podziału i kwalifikacji usług oraz produktów zgodnie z potrzebami różnych branż (np. usługi medyczne, transport, logistyka, biura rachunkowe, biura nieruchomości, sektor bankowy itp.). Ma to pomóc resellerowi w wyborze odpowiedniego portfolio. Dodatkowo partner uzyskuje dostęp do raportów, pomocy technicznej (call center) oraz zasobów wiedzy.
Oprócz oferowania licencji na oprogramowanie Microsoftu partnerzy zajmują się wdrożeniem, obsługą posprzedażową klientów, ofertą ponadstandardowej gwarancji, aktualizacją i zabezpieczeniem danych.
Oferta Cloud Solutions Provider jest skierowana głównie do małych i średnich firm, które potrzebują całościowych rozwiązań łączących produkty i usługi. Nie jest jednak ograniczona do tej grupy klientów. Model subskrypcyjny powinien zainteresować MSP z uwagi na elastyczność i koszty.
– Obecnie rosnącym trendem w dystrybucji IT jest sprzedaż oprogramowania w formie subskrypcji. Podstawową zaletą dla klienta jest niski koszt wejścia, tzn. na początku płaci on tylko ułamek ceny licencji wieczystych. To bardzo dobre rozwiązanie dla firm rozpoczynających biznes, z małym kapitałem początkowym – mówi Sławomir Terlecki, Software Business Unit Manager w AB.
Przedstawiciel firmy przekonuje, że model CSP jest także korzystny dla resellera, ze względu na możliwość modyfikacji i poszerzania zakresu usług.
– Reseller może na początku wybrać z oferowanych usług te, które są dla klienta niezbędne, a następnie dokonywać zmian, odpowiadając na jego oczekiwania. Może zmienić ilość usług, ich rodzaj, parametry, rozszerzyć lub zmienić ich zakres. Bardzo łatwo jest dodawać lub usuwać kolejne stanowiska – wylicza Sławomir Terlecki. Dodaje, że dla klienta subskrypcja to także przewidywalność kosztów i bezpieczeństwo prowadzenia biznesu. Użytkownik uzyskuje dostęp do najnowszej technologii producenta, aktualizacji i poprawek.
Podobne aktualności
Pilna dyrektywa w związku z naruszeniem poczty e-mail Microsoftu
Amerykańska agencja CISA potwierdza kradzież e-maili przez rosyjską gruoę i nakazuje podmiotom rządowym natychmiastowe działania.
240 zł/PC za aktualizację Windows 10
Microsoft podał cenę za wsparcie dla Windows 10 po 14 października 2025 r.
Microsoft ostro skrytykowany przez władze USA za naruszenie bezpieczeństwa
„Kultura bezpieczeństwa Microsoftu jest nieodpowiednia i wymaga gruntownej zmiany” - orzekła komisja.