Grupa AB została wybrana przez Microsoft do dystrybucji usług subskrypcyjnych na terenie Polski, Czech i Słowacji. Nowy model kontraktu Cloud Solutions Provider zakłada sprzedaż usług chmurowych Microsoftu do klienta końcowego poprzez resellerów. Partnerzy AB mogą w tym celu korzystać ze zautomatyzowanej platformy online udostępnionej przez dystrybutora. Dokonuje także podziału i kwalifikacji usług oraz produktów zgodnie z potrzebami różnych branż (np. usługi medyczne, transport, logistyka, biura rachunkowe, biura nieruchomości, sektor bankowy itp.). Ma to pomóc  resellerowi w wyborze odpowiedniego portfolio. Dodatkowo partner uzyskuje dostęp do raportów, pomocy technicznej (call center) oraz zasobów wiedzy.

Oprócz oferowania licencji na oprogramowanie Microsoftu partnerzy zajmują się wdrożeniem, obsługą posprzedażową klientów, ofertą ponadstandardowej gwarancji, aktualizacją i zabezpieczeniem danych.

Oferta Cloud Solutions Provider jest skierowana głównie do małych i średnich firm, które potrzebują całościowych rozwiązań łączących produkty i usługi. Nie jest jednak ograniczona do tej grupy klientów. Model subskrypcyjny powinien zainteresować MSP z uwagi na elastyczność i koszty.

– Obecnie rosnącym trendem w dystrybucji IT jest sprzedaż oprogramowania w formie subskrypcji. Podstawową zaletą dla klienta jest niski koszt wejścia, tzn. na początku płaci on tylko ułamek ceny  licencji wieczystych. To bardzo dobre rozwiązanie dla firm rozpoczynających biznes, z małym kapitałem początkowym – mówi Sławomir Terlecki, Software Business Unit Manager w AB.

Przedstawiciel firmy przekonuje, że model CSP jest także korzystny dla resellera, ze względu na możliwość modyfikacji i poszerzania zakresu usług.

– Reseller może na początku wybrać z oferowanych usług te, które są dla klienta niezbędne, a następnie dokonywać zmian, odpowiadając na jego oczekiwania. Może zmienić ilość usług, ich rodzaj, parametry, rozszerzyć lub zmienić ich zakres. Bardzo łatwo jest dodawać lub usuwać kolejne stanowiska – wylicza Sławomir Terlecki. Dodaje, że dla klienta subskrypcja to także przewidywalność kosztów i bezpieczeństwo prowadzenia biznesu. Użytkownik uzyskuje dostęp do najnowszej technologii producenta, aktualizacji i poprawek.