AB: partnerstwo z niemieckimi dystrybutorami
Wrocławska spółka prowadzi rozmowy z dwoma niemieckimi dystrybutorami o współpracy za naszą zachodnią granicą. W ten sposób chce uniknąć kosztownych inwestycji w lokalne biuro, magazyn i pracowników.
AB poinformowało również, że na polskim rynku negocjuje ewentualne przejęcie z trzema firmami z różnych branż, w których do tej pory spółka nie była zaangażowana. Szczegóły wszystkich rozmów i negocjacji nie są na razie znane.
Z najświeższych danych finansowych wynika, że zysk netto AB wzrósł w III kw. roku obrotowego 2013/2014 (czyli w okresie styczeń – marzec 2014 r.) o prawie 72 proc. (do 10,63 mln zł). W ciągu trzech minionych kwartałów grupa zarobiła więcej niż w całym ubiegłym roku finansowym. AB istotnie poprawiło także wskaźniki rentowności netto. Po trzech kwartałach zwiększyła się ona o ponad jedną trzecią i przekroczyła 1 proc. Zarząd tłumaczy lepszy wynik między innymi mocnymi wzrostami sprzedaży w wysokomarżowych segmentach, przede wszystkim w markach własnych, a także RTV/AGD oraz segmencie e-commerce (więcej na ten temat poniżej). Grupa AB zwiększyła także rentowność EBITDA oraz zmniejszyła zadłużenie.
W marcu ruszyła budowa nowego magazynu AB w Magnicach, który ma być ukończony 28 maja 2015 r. Nowe rozwiązania w zakresie WMS i automatyki magazynowej mają dać AB silną przewagę w obszarze e-commerce, który jest jednym z priorytetów spółki.
– To dla nas strategiczny kierunek rozwoju, dlatego nieustannie inwestujemy w ten kanał. Jesteśmy dystrybutorem, który swoim partnerom oferuje automatyczną obsługę logistyki zamówień. Dajemy im komplet narzędzi niezbędnych do prowadzenia biznesu w Internecie. Dla nas samych e-commerce to także sposób na poprawę rentowności i okazja do cross-sellingu. Widzimy tu ogromne pole możliwości i rozwoju – komentuje Andrzej Przybyło, prezes AB.
Szef AB zwracał poza tym uwagę na rosnące przychody z marek własnych (dwucyfrowe tempo wzrostu rok do roku). Na przełomie kalendarzowych kwartałów II i III 2014 r. AB planuje wprowadzić do oferty nowe kategorie produktowe pod marką TB (m.in. oprawy oświetleniowe). Kolejne kwartały mają przynieść również dalszy rozwój rynkowy i produktowy w segmencie AGD i RTV. AB celuje w 10-procentowy udział w tym rynku w Polsce (wartym około 5 mld zł rocznie).
Rozwija się również sieć Alsen (w tym roku ponad 30 salonów więcej, niż rok wcześniej). Dystrybutor koncentruje się teraz na podpisywaniu umów z resellerami w średnich miastach na bardziej liberalnych zasadach Alsen Partner niż ma to miejsce w przypadku bazowej sieci franczyzowej. W przypadku sieci partnerskiej Optimusa dystrybutorowi udało się na razie podpisać umowy z 44 integratorami, a kolejnych 15 umów jest w trakcie negocjacji.
W związku z korzystnymi wynikami zarząd AB rozważa wypłatę dywidendy. Ostateczna decyzja w tej sprawie ma zapaść po zakończeniu bieżącego roku obrotowego.
– Jeżeli na rynku nie będzie negatywnych zmian makroekonomicznych, wysokość dywidendy może wynosić do 20 proc. zysku za ten rok – zapowiada Andrzej Przybyło.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.