AB poinformowało również, że na polskim rynku negocjuje ewentualne przejęcie z trzema firmami z różnych branż, w których do tej pory spółka nie była zaangażowana. Szczegóły wszystkich rozmów i negocjacji nie są na razie znane.
 
Z najświeższych danych finansowych wynika, że zysk netto AB wzrósł w III kw. roku obrotowego 2013/2014 (czyli w okresie styczeń – marzec 2014 r.) o prawie 72 proc. (do 10,63 mln zł). W ciągu trzech minionych kwartałów grupa zarobiła więcej niż w całym ubiegłym roku finansowym. AB istotnie poprawiło także wskaźniki rentowności netto. Po trzech kwartałach zwiększyła się ona o ponad jedną trzecią i przekroczyła 1 proc.  Zarząd tłumaczy lepszy wynik między innymi mocnymi wzrostami sprzedaży w wysokomarżowych segmentach, przede wszystkim w markach własnych, a także RTV/AGD oraz segmencie e-commerce (więcej na ten temat poniżej). Grupa AB zwiększyła także rentowność EBITDA oraz zmniejszyła zadłużenie.

W marcu ruszyła budowa nowego magazynu AB w Magnicach, który ma być ukończony 28 maja 2015 r. Nowe rozwiązania w zakresie WMS i automatyki magazynowej mają dać AB silną przewagę w obszarze e-commerce, który jest jednym z priorytetów spółki.

– To dla nas strategiczny kierunek rozwoju, dlatego nieustannie inwestujemy w ten kanał. Jesteśmy dystrybutorem, który swoim partnerom oferuje automatyczną obsługę logistyki zamówień. Dajemy im komplet narzędzi niezbędnych do prowadzenia biznesu w Internecie. Dla nas samych e-commerce to także sposób na poprawę rentowności i okazja do cross-sellingu. Widzimy tu ogromne pole możliwości i rozwoju –
komentuje Andrzej Przybyło, prezes AB.

Szef AB zwracał poza tym uwagę na rosnące przychody z marek własnych (dwucyfrowe tempo wzrostu rok do roku). Na przełomie kalendarzowych kwartałów II i III 2014 r. AB planuje wprowadzić do oferty nowe kategorie produktowe pod marką TB (m.in. oprawy oświetleniowe). Kolejne kwartały mają przynieść również dalszy rozwój rynkowy i produktowy w segmencie AGD i RTV. AB celuje w 10-procentowy udział w tym rynku w Polsce (wartym około 5 mld zł rocznie).

Rozwija się również sieć Alsen (w tym roku ponad 30 salonów więcej, niż rok wcześniej). Dystrybutor koncentruje się teraz na podpisywaniu umów z resellerami w średnich miastach na bardziej liberalnych zasadach Alsen Partner niż ma to miejsce w przypadku bazowej sieci franczyzowej. W przypadku sieci partnerskiej Optimusa dystrybutorowi udało się na razie podpisać umowy z 44 integratorami, a kolejnych 15 umów jest w trakcie negocjacji.

W związku z korzystnymi wynikami zarząd AB rozważa wypłatę dywidendy. Ostateczna decyzja w tej sprawie ma zapaść po zakończeniu bieżącego roku obrotowego.

– Jeżeli na rynku nie będzie negatywnych zmian makroekonomicznych, wysokość dywidendy może wynosić do 20 proc. zysku za ten rok – zapowiada Andrzej Przybyło.