AB nie wyklucza wprowadzenia na polski rynek sieci franczyzowej, zbliżonej konceptem do działającej w Czechach i na Słowacji marki Digimax. Jej oferta obejmuje sprzęt mobilny, a także produkty z kategorii smart home.  

"Analizujemy, czy w Polsce taka koncepcja się sprawdzi. Jeszcze nie mamy pewności, czy dokładnie w tej formie chcemy ją przeszczepić na polskim rynku" – poinformował prezes AB Andrzej Przybyło na konferencji wynikowej spółki.

Digimax ostatnio zwiększa sprzedaż w dużej skali – w III kw. 2018 r. obroty sieci wzrosły o 40 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. Liczba punktów sprzedaży powiększyła się o 9. W sumie na koniec września br. było ich 187. Sieć Digimax wystartowała w połowie 2014 r. W I kw. 2015 r. liczyła już 83 punkty sprzedaży.

Telco należy do głównych kierunków rozwoju grupy AB w najbliższych latach. Wrocławska firma zawarła umowę dystrybucyjną z Oppo, jednym z największych światowych dostawców smartfonów. Obejmuje ona polski rynek.

AB poinformowało, że grupa ma 44 proc. udziału w rynku dystrybucji smartfonów, powołując się na dane Contextu. Udział w dystrybucji produktów Apple'a wynosi 55 proc. (łącznie w Polsce, Czechach i na Słowacji).