AB może utworzyć nową sieć sklepów
Rozważa przeniesienie do kraju doświadczeń z rynku czeskiego.
AB nie wyklucza wprowadzenia na polski rynek sieci franczyzowej, zbliżonej konceptem do działającej w Czechach i na Słowacji marki Digimax. Jej oferta obejmuje sprzęt mobilny, a także produkty z kategorii smart home.
"Analizujemy, czy w Polsce taka koncepcja się sprawdzi. Jeszcze nie mamy pewności, czy dokładnie w tej formie chcemy ją przeszczepić na polskim rynku" – poinformował prezes AB Andrzej Przybyło na konferencji wynikowej spółki.
Digimax ostatnio zwiększa sprzedaż w dużej skali – w III kw. 2018 r. obroty sieci wzrosły o 40 proc. wobec analogicznego okresu ub.r. Liczba punktów sprzedaży powiększyła się o 9. W sumie na koniec września br. było ich 187. Sieć Digimax wystartowała w połowie 2014 r. W I kw. 2015 r. liczyła już 83 punkty sprzedaży.
Telco należy do głównych kierunków rozwoju grupy AB w najbliższych latach. Wrocławska firma zawarła umowę dystrybucyjną z Oppo, jednym z największych światowych dostawców smartfonów. Obejmuje ona polski rynek.
AB poinformowało, że grupa ma 44 proc. udziału w rynku dystrybucji smartfonów, powołując się na dane Contextu. Udział w dystrybucji produktów Apple'a wynosi 55 proc. (łącznie w Polsce, Czechach i na Słowacji).
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.