AB kupiło dystrybutora zabawek
Wrocławska spółka przejęła firmę Rekman – polskiego dystrybutora zabawek.
AB kupiło 100 proc. udziałów w Rekmanie. Nie podaje, ile za nie zapłaciła, ale zarząd zaznacza, że inwestycja powinna zwrócić się maksymalnie w ciągu 2-3 lat. Według Parkietu kwota transakcji to kilka mln zł. W 2012 r. przejęta spółka wypracowała niemal 30 mln zł przychodów, w tym roku planowane jest utrzymanie tempa wzrostu. AB informuje, że sprzedaż zabawek w Polsce to biznes wart, według szacunków ekspertów, około 2,5 mld zł rocznie. Obecnie jest podzielony pomiędzy producentów i znaczną liczbę dystrybutorów. Rekman działa w branży od ponad 20 lat. Współpracuje z grupą kilkuset partnerów handlowych. Według AB w ofercie ma najszerszy wśród dystrybutorów asortyment produktów większości liczących się światowych i polskich producentów.
Akwizycja to element długofalowej strategii dywersyfikacji działalności wrocławskiej grupy.
– Przez dłuższy czas analizowaliśmy różne możliwości poszerzenia naszego portfolio o nowe produkty spoza IT. Uznaliśmy, że wejście na rynek zabawek bardzo dobrze koresponduje z naszym modelem biznesowym – tłumaczy Andrzej Przybyło, prezes AB.
– Kupujemy know-how, sieć partnerów i doskonałe rozeznanie na rynku. Jednocześnie wprowadzamy Rekmana w naszą sprawnie działającą maszynę logistyczno-finansową – mówi szef AB. Podkreśla, że przeniesienie wzorców w zakresie procesów logistycznych oraz zarządzania kapitałem zdecydowanie wpłynie na poprawę efektywności działania Rekmana. AB planuje wspólne działania w handlu. – Zamierzamy także wesprzeć Rekmana w zakresie rozwoju oferty i nowych kanałów sprzedaży, co razem ze wsparciem logistyczno-finansowym da mu dużą przewagę nad konkurencją – twierdzi Andrzej Przybyło.
Zarząd liczy na to, że po połączeniu z grupą kapitałową AB, Rekman w ciągu najbliższych 3 lat stanie się spółką generującą co najmniej 2,5-krotnie wyższe przychody niż obecnie, wnosząc do grupy znaczący zysk.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.