Do 2023 r. prawie 60 proc. producentów oprogramowania dla przedsiębiorstw włączy do swojego portfolio rozwiązania do współpracy i mediów społecznościowych – według prognozy Gartnera. Za 4 lata wartość sprzedaży takich aplikacji zwiększy się o blisko 80 proc. w porównaniu z 2018 r., sięgając 4,8 mld dol.

Gartner argumentuje, że komunikacja w czasie rzeczywistym oraz przez media społecznościowe to obecnie najważniejsze kanały informacji w organizacjach. Według ankiety Gartnera 58 proc. pracowników codziennie korzysta z komunikacji z pomocą urządzeń mobilnych, a 45 proc. w ramach powierzonych zadań jest obecna także w mediach społecznościowych. Oprogramowanie do współpracy pomaga więc w wykonywaniu rutynowych czynności.

Rynek rozwiązań korporacyjnych do współpracy dzieli się na mniejsze segmenty, np. aplikacje do komunikacji między pracownikami oraz do obsługi telekonferencji. Różne produkty i dostawcy często nie konkurują ze sobą. Dzięki coraz większemu zróżnicowaniu spada bariera wejścia w zakup takich rozwiązań – twierdzą analitycy.