80 proc. wzrostu na rynku rozwiązań do współpracy
Klienci w ciągu najbliższych 4 lat wydadzą na oprogramowanie do współpracy w sumie ponad 2 mld dol. więcej niż obecnie. Spada bariera wejścia dla firm - twierdzą analitycy.
Do 2023 r. prawie 60 proc. producentów oprogramowania dla przedsiębiorstw włączy do swojego portfolio rozwiązania do współpracy i mediów społecznościowych – według prognozy Gartnera. Za 4 lata wartość sprzedaży takich aplikacji zwiększy się o blisko 80 proc. w porównaniu z 2018 r., sięgając 4,8 mld dol.
Gartner argumentuje, że komunikacja w czasie rzeczywistym oraz przez media społecznościowe to obecnie najważniejsze kanały informacji w organizacjach. Według ankiety Gartnera 58 proc. pracowników codziennie korzysta z komunikacji z pomocą urządzeń mobilnych, a 45 proc. w ramach powierzonych zadań jest obecna także w mediach społecznościowych. Oprogramowanie do współpracy pomaga więc w wykonywaniu rutynowych czynności.
Rynek rozwiązań korporacyjnych do współpracy dzieli się na mniejsze segmenty, np. aplikacje do komunikacji między pracownikami oraz do obsługi telekonferencji. Różne produkty i dostawcy często nie konkurują ze sobą. Dzięki coraz większemu zróżnicowaniu spada bariera wejścia w zakup takich rozwiązań – twierdzą analitycy.
Podobne aktualności
Prognoza światowych wydatków na IT w górę. Wzrost o 8 proc.
"Znajdujemy się w roku zwrotnym – po raz pierwszy na doradztwo wydaje się więcej pieniędzy niż na personel wewnętrzny” - mówi wiceprezes.
75 proc. inżynierów oprogramowania będzie korzystać z asystentów kodu AI
Dają więcej możliwości, niż generowanie i uzupełnianie kodu - twierdzą eksperci.
Cztery klasy wdrożeń AI, by przestrzegać AI Act
Wiele firm nie jest gotowych na unijny AI Act. Eksperci wskazują, co robić, aby uniknąć kar.