72 proc. polskich firm chce kupować używany sprzęt
Stawiają dwa istotne warunki – wynika z badania.

Większość badanych zapewnia, że przy zakupie bardzo ważny jest dla nich zrównoważony rozwój.
Polskie firmy byłyby zainteresowane odnowionym sprzętem biurowym, gdyby ten miał gwarancję i pełną funkcjonalność – wynika z badania dla Canona. Otóż 24 proc. twierdzi, że odnowiony sprzęt mógłby stanowić produkt pierwszego wyboru, a 48 proc. deklaruje gotowość dodania takich urządzeń (drukarki, kopiarki, skanery) do już działającej floty w firmie. Tylko 7 proc. zapewnia, że chce kupować wyłącznie nowe produkty.
Ważny jest zrównoważony rozwój
Podejście do korzystania z urządzeń biurowych, które wpisuje się w trend zrównoważonego rozwoju jest istotne – wynika z badania. Otóż 51 proc. respondentów wybrało ekonomiczny sprzęt biurowy – np. drukarki o niższym zużyciu energii, a 55 proc. wskazało, że zrównoważony rozwój jest dla nich bardzo ważny.
Aż 85 proc. respondentów, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa, twierdzi, że przy zakupie nowego sprzętu opiera swoją decyzję o zrównoważone parametry produktu oraz o zrównoważone działania producenta.
Firmy chcą ekonomicznego sprzętu
Respondenci deklarują, że istotnym czynnikiem, który biorą pod uwagę osoby decyzyjne jest ekonomiczność i efektywność sprzętu. Tak twierdzi 75 proc. respondentów z Polski. Efektywność urządzeń ma nieco większe znaczenie dla przedstawicieli większych firm – 30 proc. wobec 26 proc. średnich przedsiębiorstw.
———————————————–
Badanie przeprowadzono jesienią 2023 r. przez K+ Research by Insight Lab wśród 200 przedstawicieli średnich i dużych firm w Polsce.
Podobne aktualności
W co inwestują polskie biura?
Canon podsumował trzecią edycję badań zrealizowanych we współpracy z firmą K+ Research.
Polskie biura chcą kupować odnawiany sprzęt. Podają warunki
Dla 24 proc. polskich firm odnowiony sprzęt to produkt pierwszego wyboru, a 48 proc. rozważa taki zakup - według badania.