Z badania przeprowadzonego przez AVG wynika, że właściciele drobnych przedsiębiorstw awarie komputerów usuwają na własną rękę, a przynajmniej próbują to robić – tak deklaruje 54 proc. z nich. Jedna piąta (20 proc.) zatrudnia informatyka, 8 proc. angażuje do naprawy kogoś ze znajomych lub z rodziny, a tylko 17 proc. zwraca się o pomoc do firmy zewnętrznej.

– Z jednej strony wynika to z zamiaru ograniczenia kosztów, z drugiej z niechęci do zlecania zadań na zewnątrz i wciąż mocnym przeświadczeniu, że „sam to zrobię najlepiej” –
komentuje Arkadiusz Zakrzewski, specjalista pomocy technicznej AVG.

Badanie pokazało także, że znaczna część przedsiębiorców dba o bezpieczeństwo danych – 94 proc. odpowiedziało, że regularnie aktualizuje system operacyjny, 91 proc. robi update innych programów zainstalowanych na komputerze (w tym przeglądarek oraz programów antywirusowych), 75 proc. korzysta z programów do przechowywania haseł.