Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów utrzymał w mocy decyzję UOKiK w sprawie Polkomtela – podał urząd na Twitterze. Dwa lata temu nałożył na operatora w sumie 50,6 mln zł kar za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

UOKiK zakwestionował wówczas pobieranie dodatkowych opłat od klientów. Otóż abonenci płacący już w Plusie za dostęp do internetu, byli dodatkowo obciążani za oglądanie treści multimedialnych i słuchanie radia online (40 gr za min.). W ocenie urzędu wiele osób nie zdawało sobie sprawy, że mając internet muszą też ekstra płacić za niektóre rzeczy, zwłaszcza że dodatkowe wydatki nie były jasno opisane na fakturze. Urząd uznał taką praktykę za wprowadzanie konsumentów w błąd. Miała ona miejsce w latach 2013 – 2017.

To kolejny w ostatnim czasie niekorzystny dla firmy wyrok sądu w sporze z UOKiK. W listopadzie br. sąd apelacyjny podtrzymał blisko 10 mln zł kary nałożonej na Polkomtela (oraz ponad 30 mln zł na Cyfrowy Polsat) w 2017 r. W tej sprawie UOKiK zarzucił firmom wprowadzanie w błąd konsumentów w kampaniach reklamowych dotyczących oferty smartDOM i Power LTE w 2014 r.

W lutym 2020 r. UOKiK nałożył na Polkomtela 20,4 mln zł za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów w ramach usługi pre-paid.