Wygląda na to, że trend zwiększania wydatków na IT utrzyma się w 2022 r. Większość ankietowanych dyrektorów IT (74 proc.) planuje podnieść swoje wydatki w ciągu najbliższych 12 miesięcy, a prawie połowa (43 proc.) deklaruje, że wzrost wyniesie ponad 10 proc. Tylko 11 proc. zamierza ograniczyć budżety – według raportu Colt Technology Services „Uncover the CIO Mindset”.

Przedsiębiorcy ufają działom IT

Ocena CIO jest o tyle istotna, że 88 proc. z nich jest zaangażowana w strategiczne decyzje biznesowe swoich firm.

Zdaniem autorów raportu ten wzrost pokazuje zaufanie do pracy CIO i działów IT, przez co firmy stawiają do dyspozycji większe budżety na IT.

Dyrektorzy: jesteśmy zwinni

Jak wynika z raportu, ​​większość CIO ocenia siebie jako bardziej zwinnych (agile) niż ich konkurenci w pięciu zbadanych obszarach: szybkości wdrażania technologii, postępu transformacji cyfrowej, zorientowaniu na klienta, adaptacji ekosystemu i łatwości trwałego wprowadzania technologii – co przekłada się na średnią ocenę indeksu agility 61 na 100.

Wynik 50 oznaczałby, że CIO postrzegają siebie na równi z konkurencją, a niższy niż 50 oznacza pozostawanie w tyle za konkurencją.

Więcej chmury to większa sprawność

Dyrektorzy ITz całej Azji, Europy, Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych jako najbardziej zwinnych ocenili siebie w obszarach, którym poświęcają najwięcej uwagi, czyli transformacji cyfrowej (63/100) i partnerstwa w ramach ekosystemu (64/100).

CIO w firmach zatrudniających mniej niż 10 tys. pracowników oraz tych, w których wskaźnik adaptacji chmury przekracza 50 proc., uważali się za najbardziej sprawnych (67/100) – według ankiety. Organizacje, gdzie poziom adopcji chmury jest niższy niż 50 proc., oceniły swoją zwinność na 56/100.

Nasza ankieta pokazuje, że niezależnie od wielkości firmy, chmura jest w dzisiejszych czasach podstawową technologią” – komentuje John Armenakas, Director, SaaS Partners w Colt.

Luki mimo optymizmu

Chociaż raport wykazuje optymizm wśród dyrektorów IT, to zwracają oni uwagę na szereg „luk” – różnicę między tym, w jakim miejscu są dzisiaj, a tym, gdzie chcieliby być za dwa lata.

5 obszarów, gdzie rzeczywistość mocno odstaje od zamierzeń

Aktualny stan jest najbardziej odległy od ambicji CIO w obszarze „tech for good”. Jest on definiowany jako coś więcej niż tylko cyfrowa transformacja. Według badania chodzi o takie aspekty wykorzystania technologii jak: dbanie o pracowników, ochrona danych klientów, zrównoważone korzystanie z zasobów.

Druga pod względem wielkości luka dotyczy koncentracji na kliencie (customer centricity).

Zdaniem dyrektorów jest też sporo do nadrobienia w kwestii ekosystemu i relacji partnerskich.

5 największych luk – ambicje dyrektorów IT w porównaniu ze stanem obecnym
1 Tech for good (obecnie 67/100, plan: 80/100)
2 Koncentracja na kliencie (obecnie 69/100, plan: 80/100)
3 Partnerstwo w ramach ekosystemu (obecnie 69/100, plan: 79/100)
4 Rola CIO (obecnie 70/100, plan: 79/100)
5 Stan technologii (obecnie 73/100, plan: 79/100)

Konieczna współpraca z partnerami

CIO postrzegają silne partnerstwo z dostawcami jako sposób, który pomoże im wypełnić te luki, co pokazuje według raportu, że skorzystanie z zewnętrznej wiedzy staje się coraz ważniejsze.

„Dla dyrektorów IT stojących przed tymi wyzwaniami, współpraca z partnerami zewnętrznymi jest kluczowym elementem tego, jak mogą osiągnąć swoje cele” – twierdzi Keri Gilder, dyrektor generalna Colt.

————

Ankiety w badaniu Colt dostarczył Intuit Research, a przeprowadzone zostały wspólnie z Kantar Research. W badaniu uczestniczyło 250 dyrektorów ds. informatyki w firmach zatrudniających ponad 5 tys. pracowników.