Wydatki na reklamę największych sieci handlowych z elektroniką w kwietniu br. przekroczyły 82 mln zł. W marcu br. wyniosły 76 mln zł – według danych Instytutu Monitorowania Mediów.

Dane obejmują reklamę w prasie, radiu i telewizji (czyli nie dotyczą Internetu). Kwoty są podawane według oficjalnych cenników netto mediów (nie uwzględniają rabatów).

Najwięksi detaliści zwiększyli wydatki po wprowadzeniu zakazu handlu w niedzielę w marcu br. W lutym br. dla 5 największych sieci wyniosły one ponad 68 mln zł.

W kwietniu br. podobnie jak w ostatnich miesiącach najwięcej zainwestował w reklamę w prasie, radiu telewizji Media Expert – 31,2 mln zł. To jednak mniej niż w marcu br. (32,2 mln zł). Spadły także nakłady ze strony RTV Euro AGD (19,4 mln zł wobec 20,7 mln zł w marcu br.). Zwiększyła natomiast wydatki pozostała trójka. Obie sieci MediaMarktSaturn przeznaczyły na reklamę w sumie o 7,5 mln zł więcej niż miesiąc wcześniej, a Neonet – o ponad 1 mln zł więcej.

Wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji sieci z elektroniką w kwietniu 2018 r.

1. Media Expert – 31,2 mln zł
2. RTV Euro AGD – 19,4 mln zł
3. Media Markt – 16,6 mln zł
4. Saturn – 10 mln zł
5. Neonet – 5,2 mln zł

Źródło: Instytut Monitorowania Mediów