Bezpieczeństwo cyfrowe, uproszczenie IT i in-sourcing IT to 3 najważniejsze priorytety liderów IT w firmach na rok 2021 – według badania Omdia.

Nacisk na bezpieczeństwo jest związany z postępującą cyfryzacją i rozwojem pracy zdalnej, co stwarza ryzyko powstania nowych luk w zabezpieczeniach przedsiębiorstw.

Co więcej, także zmiany w prawie spowodują większe zapotrzebowanie na rozwiązania IT security.

W rezultacie dostawcy usług będą potrzebować większej wiedzy specjalistycznej dotyczącej lokalnych rynków, aby spełnić wymagania krajowych regulatorów.

Bez automatyzacji ani rusz

Analitycy są zdania, że narzędzia do automatyzacji będą odgrywać kluczową rolę w tym roku, ponieważ przedsiębiorstwa chcą uprościć swoje IT poprzez wirtualizację.

Jak stwierdzono, architektury definiowane programowo, chmura oraz ulepszenia w zakresie odzyskiwania i przechowywania kopii zapasowych zapewnią dostawcom usług większe możliwości w całym portfolio, m.in. w zakresie doradztwa, projektowania, wdrażania i integracji.

Firmy chcą rozwiązań skrojonych na miarę

Z badania wynika, że przedsiębiorstwa oczekują zindywidualizowanych rozwiązań, które koncentrują się na ich wynikach biznesowych. Chcą wskazówek od dostawców usług IT, które pomogą im zdefiniować cyfrowe strategie i realizować odpowiednie inwestycje.

Wynika to z tego, że rosnąca złożoność technologii i coraz szerszy asortyment rozwiązań utrudnia przedsiębiorstwom wybór właściwych dla nich opcji.

Blisko połowa (47 proc.) przedsiębiorców stwierdziła, że dostawca usług IT albo producent, który wybiera najlepszą architekturę i technologie IT do cyfryzacji ich firmy, jest wyborem nr 1 przy kolejnych projektach.

W co przede wszystkim chcą inwestować klienci

Priorytety biznesowe przedsiębiorstw w 2021 roku:

  • doświadczenie i zaangażowanie klienta (34 proc.)
  • zwiększanie innowacji (31 proc.)
  • cyfryzacja operacji i procesów (30 proc.)
  • wykorzystanie ICT w celu osiągnięcia korzyści ze zmian na rynku (30 proc.).

Z badania wynika, że najważniejsze znaczenie dla osiągnięcia tych celów ma większe zapotrzebowanie na sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe, a także na nowe technologie służące poprawie obsługi klienta.

Wymagania te będą powodować dalszą integrację i scalanie hurtowni danych. W rezultacie przedsiębiorstwa będą musiały uaktualniać i unowocześniać swoje aplikacje.