Elektronika była wśród czterech najpopularniejszych kategorii, w których klienci robili zakupy w Black Week (23-30.11) – twierdzi Allegro. W okresie promocji sprzedano blisko 3,1 mln produktów.

Wśród produktów IT wyniki sprzedaży w ciągu 8 dni według platformy e-commerce były następujące:

● 57 000 smartfonów

● 66 500 smartwatchy i akcesoriów do nich

● prawie 7 500 drukarek 3D

● 23 000 komputerów osobistych

● ponad 13 500 urządzeń wielofunkcyjnych i drukarek

● blisko 110 000 słuchawek

Źródło: Allegro

Ponadto zakupiono ponad 60 tys. gier w wersji pudełkowej. Najszybciej schodził jeden z tytułów na PS4, z ponad 500 egzemplarzami sprzedanymi w czasie poniżej 2 min. – twierdzi Allegro.

Według danych firmy tegoroczne zakupy cechowała szybka wysyłka – 80 proc. przesyłek dotarło do klientów w ciągu 1-2 dni.

Ponad połowa woli kupować online

Elektronika należy do najczęściej wybieranych kategorii w kanale internetowym – wynika z raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2020”.

Np. w przypadku telefonów komórkowych większość (53 proc.) pytanych konsumentów stwierdziła, że kanał online bardziej odpowiada ich potrzebom zakupowym, a 47 proc. (a więc również niemało) opowiedziało się za sklepami stacjonarnymi. Wyniki te są jednak odpowiednio powyżej lub poniżej średniej wskazań dla kilkunastu analizowanych kategorii produktów (odpowiednio przeciętnie 44 proc. konsumentów woli e-zakupy, a 54 proc. – tradycyjne sklepy).

Telefony komórkowe i akcesoria elektroniczne rzadziej są jednak kupowane na platformach sprzedażowych, niż inne produkty – wynika z badania. Dla telefonów ten wskaźnik wynosi 41 proc. Klienci częściej nabywają takie produkty bezpośrednio w e-sklepach (45 proc.) lub w markowych sklepach online (10 proc.).

Według badania Deloitte w tym roku gadżety elektroniczne są na 3 miejscu wśród najbardziej pożądanych prezentów świątecznych, a telefony – na 10 pozycji.