230 mln zł przychodów wrocławskiego software house’u
Sprzedaż wzrosła o prawie 100 proc. Prezes wyjaśnia, jaki model biznesowy dobrze się sprawdza.
Spółka nadal obserwuje duże zapotrzebowanie firm na digitalizację.
Grupa Spyrosoft w pierwszych trzech kwartałach 2022 zwiększyła przychody o 94 proc. r/r, do 231 mln zł. EBITDA poprawiła się o 84 proc., do 38 mln zł (17,3 proc. marży). Zysk netto okazał się wyższy o 85 proc. r/r (19,8 mln zł).
Jak oceniono, perspektywy biznesowe na IV kw. 2022 r. są stabilne, a popyt pozostaje wysoki.
Konrad Weiske, prezes Spyrosoftu (a także wiceprezes organizacji branżowej SoDA), twierdzi, że na szybki wzrost przychodów wpływa stałe zapotrzebowanie na digitalizację firm i produktów oraz powiększający się portfel klientów i usług grupy.
87 proc. przychodów grupy pochodzi od klientów zagranicznych. Spyrosoft przymierza się do wejścia na zagraniczną giełdę.
Obecnie Spyrosoft ma 129 klientów, w tym roku to grono powiększyło się o 23.
Z tym, że duzi nabywcy odpowiadają za gros sprzedaży. Udział 10 największych klientów w przychodach grupy na koniec września br. wynosił 51 proc., wobec 57 proc. w I kw. br.
Rośnie też zespół Spyrosoftu. Na koniec III kw. 2022 r. grupa miała 1,3 tys. pracowników i współpracowników, czyli o 470 więcej niż w końcu 2021 r. Stwierdzono, że ostatnio maleje rotacja pracowników.
Zachodni klienci mają się dobrze
Szef grupy ocenia, że perspektywa biznesowa na rynkach Wielkiej Brytanii i Skandynawii jest wciąż wzrostowa, zaś rosnąca liczba projektów dla klientów z USA wskazuje na istotny potencjał zwiększenia dochodów na tym rynku. Region DACH uważany jest za stabilny.
Strategia Spyrosoftu na lata 2022-2026 zakłada m.in. wzrost przychodów o 25 -35 proc. rocznie i marżę EBITDA w przedziale 11 – 14 proc. Zatem cele te realizowane są z nawiązką. Jak zapowiedziano, nie będą rewidowane, mimo że nadchodzi spowolnienie gospodarcze.
„Model biznesowy, zakładający dużą dywersyfikację branżową, geograficzną i technologiczną, w połączeniu z krótkimi procesami decyzyjnymi oraz silną motywacją zarządów dobrze się sprawdza” – twierdzi Konrad Weiske.
Dział R&D w Rumunii
W listopadzie br. spółka Spyrosoft Solutions podpisała 3-letni kontrakt ramowy z Magna Electronics, amerykańskim dostawcą technologii dla motoryzacji. Przewidywane wpływy z umowy to maksymalnie 30 proc. przychodów grupy za ostatnie cztery kwartały. Kontrakt zakłada otwarcie działu R&D w Rumunii, liczącego docelowo 300 specjalistów.