Westcon Convergence jest od dawna obecny w całej Europie Zachodniej, gdzie pełni rolę największego europejskiego dystrybutora swojego strategicznego dostawcy – firmy Avaya. W ostatnim czasie VAD rozpoczął ekspansję w Europie Środkowej, otwierając biura w Pradze, Warszawie i Bratysławie. Zdaniem Jakuba Gowina, dyrektora sprzedaży w Westcon Convergence Poland, nasz rynek potrzebuje nowych podmiotów, które zajmują się czymś więcej niż tradycyjna dystrybucja. Swoją siłę jako VAD (Value Added Distributor) Westcon widzi właśnie w specjalizacji. Niemal 90% działalności dystrybutora dotyczy firmy Avaya. Współpraca z tym dostawcą trwa od początków jego istnienia.

Kluczowa specjalizacja 

Know-how w całym zakresie oferty producenta gwarantuje m.in. największa wśród dystrybutorów liczba pracowników z certyfikatami Avaya. Rozwój działalności partnerów Westcona ma gwarantować m.in. wsparcie finansowe i techniczne. Dystrybutor chwali się sprawną logistyką, z trzema magazynami w Europie. Polska jest obsługiwana przez centrum logistyczne w Holandii. Przedstawiciele Westcon Convergence zapewniają, że zaopatrzone jest praktycznie we wszystko, co oferuje Avaya. W błyskawicznej logistyce widzą klucz do zwycięstwa w wielu przetargach.

Dystrybutor proponuje każdemu zainteresowanemu integratorowi program wdrożeniowy, który ma zapewnić jak najszybsze uzyskanie certyfikatów pozwalających prowadzić sprzedaż, instalację i serwis rozwiązań Avaya. Westcon zapewnia zarządzanie klientami, wsparcie przedsprzedażowe, szkolenia i natychmiastowe dostawy produktów do klienta końcowego. Wgląd dystrybutora w odnowienia serwisowe u klientów (do ich śledzenia zatrudniono specjalny zespół) ma dawać partnerom wiedzę, która zapewni dodatkowe źródło dochodów. Dużą wagę dystrybutor przywiązuje do dostępności materiałów, prezentacji i szkoleń w języku polskim. Nowi partnerzy, którzy w zadanym czasie wykażą się określonym poziomem sprzedaży, mogą liczyć na możliwość nabycia zestawu demo na preferencyjnych warunkach lub wręcz za darmo.

Więcej dla mniejszych i średnich

Jak podkreślał Marcin Dziedzic, Channel Manager Avaya Poland, współpraca producenta z Westconem na rynku polskim jest naturalną konsekwencją, tego, co dzieje się za granicą. W Europie największym odbiorcą producenta jest właśnie Westcon. Avaya kilka lat temu postawiła na model dystrybucyjny, po tym jak przestał się sprawdzać model direct i współpraca tylko z kilkoma najważniejszymi partnerami. Dystrybucja zapewnia dotarcie do większej ich liczby i poprawia efektywność biznesu. W Polsce działa w tej chwili dwóch dystrybutorów Avaya: RRC Poland oraz Westcon Convergence Poland.

Producent szczególną uwagę chce teraz poświęcić mniejszym i średnim przedsiębiorstwom. Świadczą o tym nowości w ofercie – m.in. rozwiązanie Avaya IP Office Contact Center, zaprojektowane dla instalacji z liczbą agentów poniżej 100. Oferuje podobną funkcjonalność jak duże centra, ale za niższą cenę i przy krótszym czasie wdrożenia. Umożliwia m.in. nagrywanie rozmów, analitykę i integrację wielu kanałów komunikacji. Agenci mogą się porozumiewać z klientami za pomocą głosu, poczty elektronicznej i komunikatorów tekstowych. Nowe rozwiązanie jest częścią platformy IP Office 9.0 – flagowego pakietu typu „collaboration” firmy Avaya na rynek SMB. Jest dostępne w wersji sprzętowej, bądź jako oprogramowanie dla dedykowanych serwerów klienta. 

W lutowym wydaniu CRN Polska zamieścimy rozmowę z Davidem Grantem, wiceprezesem Westcon Group na Europę, a także z Jakubem Gowinem, szefem polskiego oddziału.