Strumień realnych pieniędzy zasilił wirtualną rzeczywistość zwłaszcza po przejęciu za 2 mld dol. w 2014 r. przez Facebooka Oculusa, firmy specjalizującej się w technologii VR. Według MIC łączna wartość inwestycji w tego typu rozwiązania wyniosła w ub.r. 800 mln dol. Z tego większość wydało Google (540 mln dol.). W 6 miesiącach br. kwota inwestycji jest 4 razy niższa niż w całym ub.r., wzrosła natomiast liczba finansowanych projektów (do 25). Zmieniła się także struktura wydatków – środki przeznaczone na sprzęt przesunięto z urządzeń służących do konsumpcji treści, jak kontrolery, na rozwój urządzeń produkcyjnych jak nagrywarki, umożliwiające tworzenie filmów w technologii VR. Zdaniem analityków oznacza to, że firmy wykładające środki na te produkty oceniają, iż rozwiązania VR będą dla nich ważniejszym czynnikiem wzrostu.

Zdaniem MIC inwestorzy nie doceniają znaczenia rozwoju platform, które obejmują rozwiązania VR, jak również sklepów z aplikacjami VR. To może być lepszy sposób na biznes niż wejście od razu w wytwarzanie kontentu.