Elektronikę kupuje w internecie 5,9 proc. konsumentów, a 78,1 proc. wybiera stacjonarne sklepy. Równie często w obu kanałach nabywa produkty 13,6 proc. – według badania UKE za 2019 r.

W sumie blisko połowa (47,6 proc.) pytanych robiła zakupy online w ciągu 12 miesięcy poprzedzających badania. Najczęściej wybierają polskich sprzedawców (39 proc. – spośród wszystkich pytanych, także tych, co nie kupują online). W chińskich e-sklepach zamawia niecały 4 proc., w UE – nieco ponad 3 proc.

Do kliknięcia w przycisk "kupuję" przekonują klientów głównie niższe ceny i większy wybór.

Większość nabywców nie miała problemów z zakupami online w minionym roku. Konsumenci najbardziej narzekają na opóźnienia w dostawie – jedynie nieco ponad 60 proc. twierdzi, że przesyłki zazwyczaj lub zawsze przychodzą na czas. Jest to więc jedna z najważniejszych kwestii, decydujących o poprawie zadowolenia klientów.