20 proc. klientów częściej kupuje komputery online
Cena dla polskiego konsumenta jest nadal najważniejsza - wynika z badania.
Tylko 10 proc. pytanych kupuje elektronikę rzadziej niż przed pandemią.
W czasie pandemii 21,7 proc. konsumentów częściej kupuje komputery i elektronikę w internecie – według badania Shopera. Ponad połowa – 53 proc. – deklaruje, że zamawiają online tak samo często, co przed Covid-19, a jedynie 10,2 proc. kupuje komputery i elektronikę rzadziej.
12 proc. preferuje tradycyjne sklepy
Dane wskazują, że więcej klientów kupuje elektronikę i komputery online niż tylko stacjonarnie.
Otóż 24,6 proc. deklaruje zakupy wyłącznie online, a 12,3 proc. jedynie w tradycyjnych sklepach. Obie formy wybiera 26,2 proc. Pozostali uczestnicy badania (blisko 37 proc.) deklarowali, że nie kupowali elektroniki w analizowanym okresie (październik 2020 r.).
Duże wydatki są jednak rzadkością – tylko niecałe 13 proc. pytanych zadeklarowało, że w danym miesiącu wydało ponad 500 zł w kategorii komputery i elektronika.
Patrzą głównie na ceny
Cena jest zdecydowanie najważniejszym kryterium wyboru e-sklepu. Wskazało ją prawie 86 proc. respondentów. Na drugim miejscu jest darmowa dostawa (61 proc.) i wygodne metody płatności, dostawy i przyjazne zasady zwrotów (41 proc.).
Według danych Shoper – we wrześniu 2020 r. przybyło o 37 proc. więcej sklepów niż w tym czasie rok wcześniej.
Podobne aktualności
Platformy będą raportować skarbówce o e-sprzedawcach po 1 lipca 2024 r.
Rząd przyjął projekt ustawy. KAS chce wyłowić sprzedawców unikających opodatkowania.
Co piąta firma w Polsce nie ma systemu do automatyzacji zakupów
Dla 73 proc. firm najważniejsza przy wyborze systemu zakupowego B2B jest łatwość integracji i wdrożenia.