W czasie pandemii 21,7 proc. konsumentów częściej kupuje komputery i elektronikę w internecie – według badania Shopera. Ponad połowa – 53 proc. – deklaruje, że zamawiają online tak samo często, co przed Covid-19, a jedynie 10,2 proc. kupuje komputery i elektronikę rzadziej.

12 proc. preferuje tradycyjne sklepy

Dane wskazują, że więcej klientów kupuje elektronikę i komputery online niż tylko stacjonarnie.

Otóż 24,6 proc. deklaruje zakupy wyłącznie online, a 12,3 proc. jedynie w tradycyjnych sklepach. Obie formy wybiera 26,2 proc. Pozostali uczestnicy badania (blisko 37 proc.) deklarowali, że nie kupowali elektroniki w analizowanym okresie (październik 2020 r.).

Duże wydatki są jednak rzadkością – tylko niecałe 13 proc. pytanych zadeklarowało, że w danym miesiącu wydało ponad 500 zł w kategorii komputery i elektronika.

Patrzą głównie na ceny

Cena jest zdecydowanie najważniejszym kryterium wyboru e-sklepu. Wskazało ją prawie 86 proc. respondentów. Na drugim miejscu jest darmowa dostawa (61 proc.) i wygodne metody płatności, dostawy i przyjazne zasady zwrotów (41 proc.).

Według danych Shoper – we wrześniu 2020 r. przybyło o 37 proc. więcej sklepów niż w tym czasie rok wcześniej.