2 w 1 zatriumfuje na rynku
Sprzedaż tabletów będzie spadać, ale w przypadku modeli 2 w 1 zwiększy się kilkukrotnie w najbliższych latach. Windows wyprzedzi konkurentów – przewiduje IDC.
W 2016 r. sprzedaż tabletów spadnie o blisko 6 proc., do 195 mln szt. – według IDC. Będzie to drugi z rzędu rok spadków, związany z nasyceniem rynku i brakiem innowacji, które zachęciłyby klientów do większych zakupów.
Problem topniejącego popytu nie dotyczy jednak zdaniem analityków urządzeń 2 w 1, wyposażonych w dołączaną klawiaturę. Dostawy takich modeli powinny wzrosnąć z 16,6 mln szt. w 2015 r. do 63,8 mln szt. w 2020 r.
Zainteresowanie 2 w 1 ma być tak duże, że w 2017 r. zdaniem analityków rynek tabletów, do których IDC zalicza te urządzenia, powróci do trendu wzrostu sprzedaży.
Do sukcesu 2 w 1 przyczynić się powinna także rosnąca konkurencja wśród producentów, która stymuluje rozwój innowacji, a z drugiej strony prowadzi do spadku cen. Na rynku jest coraz więcej modeli i marek takich urządzeń. Największe koncerny nie szczędzą środków na promocję takiego sprzętu.
„Każdy z branży zauważa, że tradycyjne komputery, jak desktopy i notebooki, mogą zostać zastąpione w najbliższych latach urządzeniami 2 w 1. W tym roku zobaczymy mnóstwo nowych produktów” – zaznacza analityk.
Rosnąca popularność spowoduje także zmiany na rynku klasycznych tabletów. W ocenie IDC będzie zwiększać się zainteresowanie modelami z ekranem wielkości 9 cali lub większym, podczas gdy małe modele będą tracić na znaczeniu. Ponadto powinna zwiększać się sprzedaż modeli z Windowsem, kosztem sprzętu z Androidem oraz iOS-em. W przypadku sprzętu 2 w 1 udział urządzeń z systemem Microsoftu w światowej sprzedaży wzrośnie z 53,3 proc. w 2015 r. do 74,6 proc. w 2020 r.
Podobne aktualności
Malware w tabletach polskiej marki?
Niemiecki Urząd Bezpieczeństwa Informatycznego (BSI) oznajmił, iż tablet Krger&Matz typu Eagle 804 zawiera złośliwe oprogramowanie
Amazon zaskakuje wzrostem sprzedaży tabletów
Wprawdzie globalny rynek tabletów od kilku kwartałów wykazuje tendencję spadkową, ale niektórzy producenci idą pod prąd rynkowym trendom. Na szczególną uwagę zasługuje wynik Amazona.
Panasonic liczy na firmy produkcyjne
Producent zaprezentował nowe wzmocnione tablety „3 w 1” - Toughpad FZ-F1 i FZ-N1. W tym roku liczy na sprzedaż w Polsce kilku tysięcy sztuk premierowych urządzeń, oraz na rozwój w branży produkcyjnej z ofertą sprzętu rugged.