Przychody na polskim rynku gier wideo wyniosą w 2018 r. 546 mln dol., czyli ok. 2 mld zł – prognozuje Newzoo. Oznacza to 24 pozycję wśród największych rynków gamingowych świata. Rok wcześniej wydatki w kraju w 2017 r. oceniano na blisko 490 mln dol. Największe pieniądze są na rynku gier mobilnych.

Globalnie w 2018 r. wartość sprzedaży gier ma wynieść 137,9 mld dol. (wobec 121,7 mld dol. w 2017 r.), w tym 24 proc. na PC i 25 proc. Reszta to segment mobilny. Do 2021 r. światowy rynek gamingu ma rosnąć średnio 10,3 proc. rocznie.

Przychody z gier mobilnych za 3 lata będą już zdecydowanie dominować  (59 proc. sprzedaży), na konsolowe przypadnie 22 proc. Stopnieje udział gier komputerowych – do 19 proc. W ich przypadku oznacza to również jednak rosnące przychody. Średni roczny wzrost obrotów w segmencie PC w latach 2012 – 2021 wyniesie ponad 3 proc.