Głównym celem przedsięwzięcia jest zachęcenie jak największej liczby osób do zrobienia zakupów w sieci (jako alternatywy dla tradycyjnych sklepów). Przedsiębiorcy uczestniczący w akcji zobowiązują się do darmowej wysyłki zamówień, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności i metody dostawy. Mogą ustalić minimalną wartość zamówienia, objętego przesyłką gratis, na 20 zł brutto.

W ub.r. w akcji wzięła udział rekordowa liczba sklepów – 2450, w tym sklepów komputerowych było kilka proc. (mniej niż 5,7 proc.). Najwięcej firm zgłosiło się w kategorii: „Dom i ogród” (17,4 proc.).

W ankiecie przeprowadzonej wśród sklepów, które uczestniczyły w zeszłorocznej edycji, ponad 90 proc. odnotowało zwiększony ruch na swoich stronach w Dniu Darmowej Dostawy, a prawie 80 proc. – zwiększoną liczbę zamówień w porównaniu do średniej z listopada. Ponad 30 proc. sklepów zadeklarowało, że sprzedaż w dniu akcji wzrosła o ponad 100 proc.  

Więcej informacji można znaleźć na stronie akcji.