Liczba punktów sprzedaży sieci franczyzowych AB w trzech krajach – Polska, Czechy i Słowacji – sięgnęła 1950 na koniec II kw. 2020 r. W porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. ich liczba powiększyła się o ponad 60 (z 1883), czyli 3,6 proc.

Jednak obroty generowane poprzez resellerów współpracujących z AB w II kw. br. były wyższe o 21 proc. r/r. W Polsce poprawa wyniosła 37 proc. Różnica wynika m.in. stąd, że w Czechach w okresie lockdownu także małe sklepy stacjonarne były zamknięte.

Więcej resellerów w Alsenie

Spośród sieci franczyzowych związanych z AB największy jest Alsen. Na koniec czerwca br. liczył 448 punktów sprzedaży wobec 408 przed rokiem.

Z kolei Kakto, sieć RTV AGD (oferta online obejmuje także sprzęt komputerowy i mobilny), liczyła 290 sklepów, czyli również więcej niż przed rokiem (278).

Sieci franczyzowe AB w Polsce w końcu czerwca 2020 r.
Alsen (IT) – 448 punktów sprzedaży
Kakto (RTV AGD) – 290
Wyspa Szkrabów (zabawki) – 165

W Czechach tak nie rosną

W przypadku sieci franczyzowych AB za naszą południową granicą nie widać takich wzrostów liczby punktów sprzedaży. Liczba sklepów jest nawet trochę niższa niż przed rokiem. Największa sieć – Comfor (sprzęt IT i elektronika) – w Czechach i na Słowacji obejmowała w sumie 281 obiektów (199 + 82). Rok wcześniej było ich 284 (201 + 83).

Triline miał 224 punkty (177 + 47) w porównaniu do 230 (179 + 51) w końcu II kw. ub.r.

W sieci Digimax (sprzęt mobilny), która działa tylko w Czechach, znajdowało się 191 sklepów (w ub.r. 189).

Sieć Play w dwóch krajach liczyła 222 punkty.

Najwięcej w CEE

AB twierdzi, że w sumie zbudowało największą sieć franczyzową w regionie oraz że jest to unikalna forma sprzedaży, jakiej nie mają inni dystrybutorzy. Określa ją jako „bezpieczny i lojalny kanał sprzedaży detalicznej”.