1950 sklepów w sieciach franczyzowych AB
Więcej resellerów dołączyło do sieci franczyzowych AB. Rozrósł się zwłaszcza Alsen.
Sieć Alsen w ciągu roku powiększyła się o 40 punktów sprzedaży, do 448 w całym kraju.
Liczba punktów sprzedaży sieci franczyzowych AB w trzech krajach – Polska, Czechy i Słowacji – sięgnęła 1950 na koniec II kw. 2020 r. W porównaniu z analogicznym okresem 2019 r. ich liczba powiększyła się o ponad 60 (z 1883), czyli 3,6 proc.
Jednak obroty generowane poprzez resellerów współpracujących z AB w II kw. br. były wyższe o 21 proc. r/r. W Polsce poprawa wyniosła 37 proc. Różnica wynika m.in. stąd, że w Czechach w okresie lockdownu także małe sklepy stacjonarne były zamknięte.
Więcej resellerów w Alsenie
Spośród sieci franczyzowych związanych z AB największy jest Alsen. Na koniec czerwca br. liczył 448 punktów sprzedaży wobec 408 przed rokiem.
Z kolei Kakto, sieć RTV AGD (oferta online obejmuje także sprzęt komputerowy i mobilny), liczyła 290 sklepów, czyli również więcej niż przed rokiem (278).
Sieci franczyzowe AB w Polsce w końcu czerwca 2020 r.
Alsen (IT) – 448 punktów sprzedaży
Kakto (RTV AGD) – 290
Wyspa Szkrabów (zabawki) – 165
W Czechach tak nie rosną
W przypadku sieci franczyzowych AB za naszą południową granicą nie widać takich wzrostów liczby punktów sprzedaży. Liczba sklepów jest nawet trochę niższa niż przed rokiem. Największa sieć – Comfor (sprzęt IT i elektronika) – w Czechach i na Słowacji obejmowała w sumie 281 obiektów (199 + 82). Rok wcześniej było ich 284 (201 + 83).
Triline miał 224 punkty (177 + 47) w porównaniu do 230 (179 + 51) w końcu II kw. ub.r.
W sieci Digimax (sprzęt mobilny), która działa tylko w Czechach, znajdowało się 191 sklepów (w ub.r. 189).
Sieć Play w dwóch krajach liczyła 222 punkty.
Najwięcej w CEE
AB twierdzi, że w sumie zbudowało największą sieć franczyzową w regionie oraz że jest to unikalna forma sprzedaży, jakiej nie mają inni dystrybutorzy. Określa ją jako „bezpieczny i lojalny kanał sprzedaży detalicznej”.
Podobne aktualności
AB wypłaci blisko 32 mln zł dywidendy
Spółka może rozpocząć skup akcji własnych o wartości do 100 mln zł.
AB dystrybutorem produktów Honor
Wrocławska firma jest odpowiedzialna za dostarczanie produktów chińskiej marki do kanału retail.
AB dystrybutorem CyberPower
„Zależy nam na zwiększeniu dostępności produktów dla partnerów” - zapewnia menedżer producenta.