Blisko jedna piąta (18,7 proc.) konsumentów używa tego samego hasła do trzech lub więcej kont, a 15,8 proc. do co najmniej dwóch kont. Ponadto 37 proc. respondentów przyznaje się do zapisywania swoich haseł – według raportu Bitdefendera.

Dane wskazują jednocześnie na to, że użytkownicy zaczynają bardziej dbać o bezpieczeństwo danych dostępowych. Mianowicie 22,9 proc. respondentów korzysta z menedżera haseł. Natomiast 17,3 proc. używa funkcji automatycznego uzupełniania w przeglądarce, a 14,4 proc. z takiej opcji w systemie operacyjnym.

Ciekawostka jest taka, że Włosi przodują pod względem ryzykownych zachowań – 41 proc. zapisuje swoje hasła.

Niemcy i Australijczycy częściej używają tego samego hasła na wielu kontach.

Autouzupełnianie w przeglądarce jest natomiast najpopularniejsze we Francji a najrzadziej używane w Wielkiej Brytanii.