178 mln zł dla 6 polskich firm
W jeden miesiąc fundusze zainwestowały pokaźną kwotę w kilka polskich start upów.
Według "Rzeczpospolitej" 178 mln zł trafiło w ostatnich tygodniach do kilku młodych polskich firm, co może być oznaką rosnącego zainteresowania inwestorów polskimi startupami. Jak dotąd tylko 2 proc. inwestycji w młode firmy w Europie trafia do naszego regionu.
W minionym miesiącu brainly.pl – serwis społecznościowy dla uczniów, który służy do wymiany wiedzy i pomocy w nauce, został wsparty inwestycją 14 mln dol. przez Kulczyk Investment, Naspers (do niedawna właściciel Allegro) oraz 3 inne podmioty.
Z kolei SMSAPI – serwis służący do masowej wysyłki SMS dla firm, za 16 mln euro wszedł do norweskiej grupy Link Mobility.
Inwestycje o wartości 42 mln zł pozyskał 3YourMind – "platforma do przemysłowego druku 3D", która ma m.in. wspomagać przedsiębiorstwa w zarządzaniu przepływem pracy – od projektowania po produkcję. Strategicznymi inwestorami w polską spółkę są AM Ventures, fundusze należące do EOS, jednego z największych producentów przemysłowych drukarek 3D oraz Trumf, dostawca systemów dla druku 3D.
Autenti – platforma do drukowania i podpisywania dokumentów otrzymała w sumie 6,3 mln zł od Innovation Nest i Black Pearl Venture Capital.
Sidly, firma z branży telemedycyny, dostarczająca rozwiązania umożliwiające zdalny nadzór stanu zdrowia pacjentów, pozyskała 2 mln zł od InnoVenture i Simpact.
Według raportu ExMetrix „Start-upy w Polsce – finansowanie” młode polskie firmy borykają się z dużymi kosztami na rozruch – trzykrotnie wyższymi w porównaniu z innymi krajami regionu – oraz z niedostatkiem finansowania. Według raportu fundusze (venture capital i private equity) nie palą się do wspierania naszych lokalnych startupów. Być może ostatnie inwestycje zapowiadają zmianę ich nastawienia do polskich przedsiębiorców.
Podobne aktualności
Zarobki w startupach. 40 tys. zł dla najlepszych
„W wymagających czasach wygrają founderzy, którzy postawią na wysoko wykwalifikowanych ludzi, jakość i rentowność” – twierdzi CEO Just Join IT.
Nowe polskie firmy nie potrafią komunikować się z inwestorami
Aż 73 proc. startupów opiera swój biznes na pieniądzach założycieli. To bariera w ich rozwoju.