1540 punktów sprzedaży AB
Sieci franczyzowe dystrybutora liczą już ponad 1,5 tys. punktów sprzedaży. AB podało nowe dane dotyczące m.in. Polski.
Według danych AB sieci franczyzowe spółek należących do grupy w Polsce liczą ponad 650 placówek. Największy jest Alsen, który jest już największą siecią sklepów komputerowych w kraju – jest ich 405. Sieć Kakto zrzeszająca resellerów z branży RTV i AGD (choć w ofercie ma również m.in. komputery, sprzęt fotograficzny) obejmuje 161 placówek, czyli zgromadziła już więcej sprzedawców, niż zakładał plan AB na ten rok (w ub.r., gdy rozpoczęto tworzenie Kakto, przewidywano, że do czerwca br. współpracę z dystrybutorem nawiąże 150 sklepów). Z kolei sieć franczyzowa Opitmusa ma 86 punktów sprzedaży. AB planuje, że w br. z grupą zwiąże się jeszcze więcej przedsiębiorców. Należąca do broadlinera spółka Rekman – dystrybutor zabawek, rozpoczęła tworzenie sieci franczyzowej Wyspa Skarbów. Do końca 2015 r. ma objąć 60 sklepów.
Więcej punktów sprzedaży niż w Polsce – ponad 700 – sieci AB mają w Czechach. Największa jest obecnie franczyza Triline (250 sklepów). Kolejne pod względem liczebności są Comfor (195), Premio (186) i Digimax (83). Z kolei na Słowacji Triline zrzesza 70 sprzedawców, a Comfor – 104.
Podobne aktualności
Sprzedaż w sieciach franczyzowych AB wzrosła dwucyfrowo
"Ten koncept się sprawdza" - twierdzi prezes Andrzej Przybyło.
AB zwiększyło limit ceny skupu akcji do 114,50 zł
Spółka na skup własnych akcji może przeznaczyć nawet 100 mln zł.