Narodowy Bank Polski postanowił zwiększyć wynagrodzenie Sygnity za świadczenie usług serwisowych Zintegrowanego Systemu Księgowego NBP o 15 mln zł brutto. Podpisano stosowny aneks do umowy w tej sprawie, zawartej w grudniu 2018 r. Tym samym łączna wartość wynagrodzenia Sygnity z tytułu realizacji umowy nie przekroczy ok. 80,9 mln zł.

ZSK jest najważniejszym elementem architektury informatycznej NBP dla jego działalności operacyjnej i obsługi księgowej.

Spółka wyjaśnia podwyższenie wynagrodzenia zwiększeniem potrzeb banku związanych z rozwojem ZSK NBP, w celu zapewnienia ciągłości serwisu tego systemu. W pozostałym zakresie aneks nie zmienił postanowień umowy. Kontrakt z 2018 r. został zawarty na 3 lata (od 1 stycznia 2019 r. do końca grudnia 2022 r.), z możliwością przedłużenia o kolejny rok.

Np. w umowie z grudnia 2018 r. opiewającej na 65,9 mln zł, strony wyłączyły wzajemnie odpowiedzialność z tytułu utraconych korzyści. Ograniczyły łączną odpowiedzialność każdej ze stron za straty poniesione przez kontrahenta do 7,5 mln zł, z zastrzeżeniem że ograniczenie nie dotyczy sytuacji, gdy szkoda została wyrządzona umyślnie.

Jest to zresztą kolejna umowa Sygnity na świadczenie serwisu dla podsystemów Zintegrowanego Systemu Księgowego NBP. Poprzednią zawarto w 2009 r. i miała kilka aneksów, ostatni na lata 2015 – 2018 na sumę 26,7 mln zł.

Trwają poszukiwania inwestora

Sygnity 30 września br. zakończy rok finansowy. W grupie od marca br. trwa przegląd opcji strategicznych. Wśród rozważnych opcji jest pozyskanie inwestora.

W II kw. 2021 r. (III kw. roku finansowego 2020/21) zysk netto Sygnity dla akcjonariuszy zmniejszył się do 5,7 mln zł wobec 8,4 mln zł rok wcześniej (-33 proc.) przy przychodach blisko 50 mln zł (-10 proc. r/r.). EBIDTA była natomiast wyższa niż przed rokiem (48,6 mln zł wobec 42,5 mln zł).