Wynik finansowy Black Pointa za 2021 r. będzie niższy o 1 mln zł. To rezultat odpisu aktualizującego wartość dywidendy od spółki zależnej Eco Service w wysokości 1 mln zł.

Jak wyjaśnia zarząd, decyzja o odpisie została podjęta w związku z rosnącym ryzykiem niewywiązania się przez Eco Service z tego zobowiązania w wymaganym terminie do 31 grudnia 2022 r.

Eco Service zajmuje się pozyskiwaniem i sprzedażą pustych kartridży. Odczuwa spadek popytu na tym rynku, który jest widoczny od III kw. 2021 r.

Wyprzedaż zapasów i spadek marży

W IV kw. 2021 r. przychody Eco Service były niższe o 5 proc. r/r. Wymusiło to sprzedaż zapasów po niższych cenach i obniżenie marży na sprzedaży. Jak zapewniono, spółka zwiększa natomiast sprzedaż usług (self storage oraz fullfilment) i pozostałych produktów.

Eco Service zajmie się logistyką

Wcześniej zapowiedziano dywersyfikację oferty spółki o nowe produkty i usługi, zwłaszcza związane z logistyką magazynową. W najbliższych latach Eco Service planuje rozwój usług logistycznych, w tym outsourcing, m.in. usługi prowadzenia składu towarów, pakowania wysyłek, organizacji transportu dla klientów zewnętrznych. Pozostanie też w biznesie pustych kartridży.

Dla porównania sam Black Point SA, który koncentruje się na ofercie materiałów eksploatacyjnych do druku, zwiększył przychody ze sprzedaży w IV kw. 2021 r. o 31 proc. r/r, do 7,75 mln zł (łącznie z Eco Service obroty całej grupy w IV kw. ub.r. to 12,61 mln zł).

Według umowy zawartej w 2019 r. 30 proc. udziałów w Eco Service objęli menedżerowie z zarządu, prezes Marcin Adamski oraz Grzegorz Sokołow. W tym roku Black Point SA nadal jednak posiada większość (70 proc.) udziałów w spółce zależnej.