Firmy, które przyłączą się akcji, zobowiązują się do darmowej wysyłki zamówień, niezależnie od ich wartości, sposobu płatności i metody dostawy. Mogą ustalić minimalną wartość zamówienia, objętego przesyłką gratis, na 20 zł brutto. Oferta obowiązuje przez całą dobę 1 grudnia (godz. 0.00 – 23.59).

Jak dotąd do inicjatywy przyłączyło się ponad 1,8 tys. sklepów (w ub.r. było ich prawie 2,5 tys.). Firmy zaliczone przez organizatorów do kategorii „komputery” stanowią zdecydowaną mniejszość – w dniu 24.11 było 35 zgłoszeń w tej grupie. Z listą sklepów, które jak dotąd zaoferowały darmową wysyłkę za zakupy 1 grudnia, można zapoznać się tutaj.

Nieco więcej, ponad 70 sprzedawców, zgłosiło się do darmowej dostawy w kategorii RTV i AGD, a blisko 30 w grupie „telefony i akcesoria” (nazwy niektórych sklepów powtarzają się w różnych kategoriach).

Z ankiety przeprowadzonej po ubiegłorocznej akcji wynika, że 80 proc., sklepów, które przyłączyły się do Dnia Darmowej Dostawy, odnotowało większą liczbę zamówień w porównaniu do średniej z tego okresu roku, a 24 proc. twierdziło, że sprzedaż wzrosła o ponad 200 proc. Jednak 43 proc. przyznało, że średnia wartość zamówienia była mniej więcej na takim samym poziomie, jak podczas normalnej sprzedaży.

Ze szczegółami akcji można zapoznać się tutaj.