Komisja Europejska nałożyła na Google'a 1,49 mld euro kary za naruszenie unijnych przepisów antymonopolowych. Zdaniem Brukseli firma stosowała zapisy w umowach z serwisami internetowymi, które miały utrudnić konkurentom zamieszczanie reklam na stronach reklamowych. Chodzi o warunki korzystania z należącej do Google'a platformy AdSense. Problem zgłosił do KE Microsoft. Zdaniem eurourzędzników Google stosuje kwestionowane praktyki już od ponad 10 lat.

Google zapewnia natomiast, że wprowadził zmiany w AdSense, zmniejszające ograniczenia dla konkurentów. Zapowiada dalsze korzystne dla nich zmiany.

To już trzecia kara Brukseli dla Google'a w ciągu 3 lat. W 2018 r. KE nałożyła na Google'a 4,34 mld euro kary za naruszenie jej zdaniem regulacji antymonopolowych w przypadku przeglądarki i wyszukiwarki preinstalowanej w Androidzie. W 2017 r. kara 2,4 mld euro dotyczyła wyszukiwania w usłudze zakupów Google'a. Gigant jednak odwołał się od tych decyzji i póki co nie zapłacił ani grosza w ramach wspomnianych decyzji.