0,43 proc. polskich klientów chce kupić iPada
Według danych Aegis Media w końcu ub. roku iPady miało 0,2 proc. Polaków. W 2011 r. zakup urządzenia Apple'a planuje ponad 100 tys. osób, ale więcej klientów wybiera się do sklepu po netbooka.
Zgodnie z ustaleniami Aegis Media w końcu 2010 r. laptopy miało 22,1 proc. użytkowników, smartfony – 30,8 proc., a iPady – 0,2 proc. Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 3 tys. osób, która odpowiada populacji 27,2 mln Polaków w wieku 15-64 lata. Oznaczałoby to, że posiadaczami komputerów przenośnych w grudniu 2010 r. było ok. 6 mln Polaków, a iPady miało ok. 60 tys. użytkowników.
Biorąc pod uwagę deklaracje respondentów, w 2011 r. sprzedaż tabletów Apple’a powinna znacznie wzrosnąć – iPada zamierza kupić 0,43 proc. badanych, co odpowiadałoby liczbie ok. 120 tys. osób. Więcej chętnych jest jednak na zakup netbooka – 0,64 proc., czyli ok. 175 tys. Stosunkowo liczna grupa badanych zamierza wymienić na nowy swój telewizor, z tego 1,57 proc. planuje kupno odbiornika HD, a 0,92 proc. – urządzenia 3D. Po popularne ostatnio czytniki e-booków wybiera się do sklepu 0,12 proc. respondentów (w całej populacji byłoby to ponad 30 tys. klientów).
Badanie przeprowadzono w listopadzie i grudniu 2010 r. Wywiady na zlecenie grupy Aegis Media przeprowadził Ipsos.
Podobne aktualności
Jakiego Internetu chcą użytkownicy?
Wnioski z Cisco Broadband Survey 2023 dotyczą również Polaków.
Badanie IT Manager of Tomorrow. Możesz wziąć udział
Badanie pozwoli m.in. ocenić, jakie kompetencje menedżerów IT będą pożądane w najbliższych latach. Uczestnicy otrzymają raport z wynikami.