Panasonic: pierwszy wzmocniony notebook z odłączanym ekranem
Producent wprowadzi na rynek pierwszy na świecie pancerny notebook z odłączanym ekranem – 10-calowy Toughbook CF-20.
CF-20 to nowa wersja CF-19. Został zaprojektowany m.in. dla dostawców i operatorów mediów, techników telekomunikacyjnych, pracowników mobilnych z branży ubezpieczeniowej, z branż wynajmu samochodów i zarządzania flotą, jak również dla służb ratunkowych i militarnych.
Urządzenie wyposażono w Windows 10 Pro, z możliwością przejścia do Windows 7, oraz procesor Intel Core Pro 6 generacji m5-6Y57 vPro (1,1 GHz do 2,8 GHz). Urządzenie nie ma wbudowanego wentylatora. Jest natomiast wyposażone we wbudowaną grafikę Intel HD Graphics 515, 8 GB RAM-u i dysk SSD 256 GB.
Ekran o rozdzielczości WUXGA (1920 x 1200 pikseli) rozpoznaje do 10 aktywnych punktów dotyku jednocześnie. Może być obsługiwany nawet w rękawicach roboczych. W ofercie jest rysik umożliwiający pisanie na ekranie komputera. Jasność matrycy antyodblaskowej IPS wynosi 800 cd/m kw.
CF-20 ma przednią kamerę o rozdzielczości 2 MP z mikrofonem stereo oraz kamerę tylną 8 MP. Opcjonalnie jest dostępny moduł 4G LTE, umożliwiający połączenie z systemem zarządzania biurem (Office Management System) i personelem (Workforce Management System) oraz modułu GPS U-Blox 8.
Toughbook może też pełnić rolę komputera stacjonarnego za sprawą pulpitowego replikatora portów. Oprócz tego wraz z modelem dostępna będzie ładowarka czteroportowa.
Dzięki wykorzystaniu opcjonalnej baterii pod klawiaturą, czas pracy urządzenia można podwoić. Baterie można wymieniać pomiędzy tabletem a jednostką bazową bez przerywania pracy urządzenia.
Obudowę wykonano ze stopu magnezu. Urządzenie cechuje stopień ochrony IP65, jest certyfikowane zgodnie z normą MIL-STD 810G. CF-20 waży 1,76 kg, a sam tablet – ok. 950 g.
Toughbook CF-20 będzie dostępny od stycznia 2016 r. w cenie od 14,5 tys. zł netto. Gwarancja: 3 lata.
Podobne aktualności
Wizja komputerowa poprawi produktywność o 42 proc.
Brak umiejętności i wiedzy może być przeszkodą w wykorzystaniu tej technologii - według badania.
Boom inwestycyjny w łączność bezprzewodową w firmach
38 proc. europejskich firm jest w trakcie wdrożeń, 41 proc. już podjęło decyzję o realizacji projektów – według badania.